Monday 29 April 2024| ۰۳: ۱۸ - دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
رویداد 5 آبان 1365؛
باید تأکید کنم که همه در پیشگاه قضاوت اسلام مساوی بوده، و نیز به همان اندازه که اغماض از مجرمین گناه بزرگی است، تعرض نسبت به بیگناهان از گناهان نابخشودنی است.
برخورد قاطع وزیر اطلاعات با افراد ضد انقلاب ومنحرفین  به فرمان حضرت امام خمینی (س)

در پنجم آبان  1365از طرف امام خمینی(س) دستوری مبنی بر برخورد قاطع با افراد ضد انقلاب و منحرفین به حجت الاسلام و المسلمین محمد ری شهری فرستاده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، متن دستور امام راحل به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام آقای ری شهری، وزیر اطلاعات

با توجه به مسائلی که تاکنون کشف و یا مورد سوء ظن شده است، و با توجه به جَوسازی و اطلاعیه‌هایی که با اسامی مختلف توسط افراد ضد انقلاب و منحرف و وابسته به مهدی هاشمی پخش گردیده است، که نه تنها سوء ظن را بیشتر می‌کند که خود دلیل مستقلی است بر خط انحراف از انقلاب و اسلام، جنابعالی موظف هستید به جمیع جوانب این امر با کمال دقت و انصاف رسیدگی نمایید؛ و تمام افراد متهمی را که از سران این گروه محسوب می‌شوند و نیز افراد دیگری را که در انتشار مسائل کذب و قضایای دیگر دست داشته‌اند تعقیب نمایید. و بدیهی است که این امر چون مربوط به اسلام و انقلاب و امنیت کشور است، تحقیق آن منحصراً در اختیار وزارت اطلاعات کشور می‌باشد.

باید تأکید کنم که همه در پیشگاه قضاوت اسلام مساوی بوده، و نیز به همان اندازه که اغماض از مجرمین گناه بزرگی است، تعرض نسبت به بیگناهان از گناهان نابخشودنی است. خداوند تعالی را حاضر و ناظر بدانید، که این امر عبادتی است که دامان بزرگانی  را از اتهامات پاک، و توطئه منحرفان را خنثی می‌کند. والسلام

منبع: صحیفه امام جلد 20ص145

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین