Friday 26 April 2024| ۰۳: ۴۶ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
فرماندار اردکان با بیان اینکه در قرن های آینده ارزش دفاع مقدس بیشتر نمایان و اهمیت آن پررنگ تر می شود تصریح کرد: همه این ارزش ها حاصل خون شهدایی است که از بهترین جوانان ما بودند .
 فرماندار اردکان گفت: حضرت امام خمینی (ره) و نیز مقام معظم رهبری تاکید داشتند که ارزش های جنگ و تاریخ دفاع مقدس بدون تحریف و سانسور به نسل آینده منتقل شود، همه ما باید تلاش کنیم که فارغ از جناح بندی و دسته بندی به این مهم عمل کنیم.

به گزارش  پايگاه اطلاع رساني آستان،هادی مقیمی شامگاه دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش اردکان افزود: اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی اقدام بسیار ارزشمندی است که اگر به درستی انجام شود و در این راستا انتقال دهنده ارزش های دفاع مقدس، نظام و انقلاب باشد قطعا حرکتی موثردر تحقق منویات مقام معظم رهبری خواهد بود .
وی اضافه کرد: دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ پرافتخار ایران است و نیز یکی از معدود جنگ هایی بود که حتی یک سانتی متر از خاک کشورمان از دست نرفت. 
فرماندار اردکان با بیان اینکه در قرن های آینده ارزش دفاع مقدس بیشتر نمایان و اهمیت آن پررنگ تر می شود تصریح کرد: همه این ارزش ها حاصل خون شهدایی است که از بهترین جوانان ما بودند . 
مقیمی اظهار کرد: در آن برهه از تاریخ همه گروه ها، اقشار و صنوف در صحنه شرکت داشتند و این افتخار برای همه هست ، نه اینکه گروه خاصی بخواهند از آن بهره برداری کنند بنابراین دفاع مقدس متعلق به همه هست .
وی با بیان اینکه روایت گران این تاریخ نیز باید به دور ازهرگونه سلیقه سیاسی در این خصوص بپردازند گفت: امروز بیش از هر زمانی به وحدت و انسجام نیاز داریم تا در مقابل توطئه های دشمنان خارجی بایستیم .
فرماندار اردکان افزود: اعتقاد داریم کسانی که در کشور ایران زندگی می کنند همه فرزندان وفادار به ارزش های نظام ، ولایت فقیه و قانون اساسی و قابل احترام هستند .
وی در خاتمه از مسئولان مربوطه درخواست کرد که وسایل و امکانات را طوری مهیا نمایند که سفری بی خطر همراه با کوله باری از ارزش های معنوی برای دانش آموزان در این عرصه انتقال فرهنگی فراهم شود .
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان نیز در ادامه با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس را باید همچنان حفظ نموده و از تحریف حماسه ها و رویدادها پرهیز کرد اظهار داشت : 500 نفر دانش آموز دختر و پسر در 8آبان و اذر ماه به مناطق جنگی اعزام خواهند شد که در این ارتباط انتظار داریم تمام دستگاه ها و ارگان ها از این حرکت ، حمایت معنوی و مادی کنند.
سرهنگ علی دهقانی افزود: در این حرکت بسیاری از شبهات رفع و فضای معنوی اثرگذاری در دانش آموزان به وجود می آید .
مدیر اداره آموزش و پرورش اردکان هم در این نشست گفت : اردوی راهیان نور موجب تحول در نسل جوان می شود و هدف اصلی برگزاری اردوی راهیان نور آمادگی دفاعی مدارس ، آشنایی دانش آموزان با سیره و منش شهداست .
محمد اشرفیان افزود : تمام تمهیدات لازم جهت اعزام دانش آموزان به این سفر معنوی اندیشیده شده تا دانش آموزان بتوانند بهره برداری لازم را داشته باشند و پس از بازگشت ، به عنوان سفیر ، پیام شهدا را به دیگران انتقال دهند .
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: