Tuesday 07 May 2024| ۱۱: ۱۱ - سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
سردار سعید الفتی:
بی‌شک اگر واقعه عظیم عاشورا نبود و اتفاق نمی‌افتاد، قطعا این گستردگی و توسعه‌ای که امروز از دین اسلام شاهد هستیم وجود نداشت و اسلام باقی نمی‌ماند که بخواهد امروز اینطور گسترش پیدا کند.
مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جنگ همچنان ادامه دارد و تنها تفاوت این است که سنگر امروز ما به جای دشت‌ذهاب و گیلان‌غرب، به موصل و حلب کشیده شده است.

به گزارش آستان به نقل از ایسنا  «سردار سعید الفتی» در آیین تجلیل از پرسنل شاهد، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ کشور است. ما جنگ را لطف خدا می‌دانیم، زیرا زمانی خدا مصیبتی به انسان می‌دهد که برای او نعمت است. بی‌شک اگر واقعه عظیم عاشورا نبود و اتفاق نمی‌افتاد، قطعا این گستردگی و توسعه‌ای که  امروز از دین اسلام شاهد هستیم وجود نداشت و اسلام باقی نمی‌ماند که بخواهد امروز اینطور گسترش پیدا کند.

وی به هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: به برکت نفس مسیحیایی امام خمینی (ره) جنگ و  خونریزی به دفاع مقدس تبدیل و دفاع مقدس به یک ارزش تبدیل شد و همین امر رشادت‌هایی را رقم زد که برخی اوقات انسان از شنیدن آن متحیر می‌ماند. ما شهدایی داشتیم که دفاع مقدس زندگی آنها را تغییر داد و چه بسا اگر دفاع مقدس وجود نداشت زندگی آنها مسیر دیگری پیدا می‌کرد. خون این شهدا بود که سند حقانیت جمهوری اسلام را امضا کرد.

الفتی گفت: جنگ همچنان ادامه دارد و تنها تفاوت این است که سنگر امروز ما به جای دشت‌ذهاب و گیلان غرب به موصل و حلب کشیده شده است و این یعنی اینکه ما توسعه پیدا کرده‌ایم. امروز سنگر ما در دفاع از ارزش‌های اسلامی و دینی در عراق و سوریه است و صحنه نبرد ما عوض شده و ایثار و شهادت شکل جدیدی پیدا کرده است.همه این مصیبت‌ها در سوریه و عراق در حالی است که سوریه کشور اسلامی هم محسوب نمی‌شود و تنها جرمش این است که با سیاست‌های اسراییل در منطقه هماهنگ نیست و امروز هم که این کشور بعد از هفت سال مقاومت در آستانه پیروزی است، ابرقدرت‌های دنیا بسیج شده‌اند که نگذارند این اتفاق بیافتد.

وی افزود: امروز نقش جمهوری اسلامی ایران به حدی است که روسیه برای تعیین تکلیف جنگ در سوریه با ایران قرار گذاشته تا به جمع‌بندی برسد. اتحادیه اروپا نیز از این جمع بندی احساس خطر کرده و رییس این اتحادیه روز بعد به ایران می‌آید و همه این موارد نقش محوری ایران در منطقه را نشان می‌دهد. در حال حاضر کشوری مانند عراق ۸۵ درصد درآمد خود را صرف تامین امنیت می‌کند و ۱۵  درصد درآمد صرف مخارج جاری این کشور می‌شود و با این وجود هم هر روز شاهد کشته شدن تعدادی از مردم بیگناه در گوشه و کنار این کشور هستیم.

الفتی خاطرنشان کرد: امروز ایران در منطقه پرآشوب است و همه دشمنان در حال توطئه علیه ایران هستند، اما به برکت خون شهدا امروز امنیت مطلوبی را در کشور شاهد هستیم و ایران هر روز قویتر در منطقه ظاهر می‌شود. ما قطعا منکر مشکلات کشور نمی‌شویم، اما همین که مردم در امنیت زندگی و کار می‌کنند خود برکت بزرگی است که باید شکرگذار آن باشیم و اینها مرهون رشادت‌های شهدای ماست. درهمین راستا همه ما وظیفه داریم فرهگ ایثار و شهادت را به نسل آینده منتقل کنیم و این فداکاری‌ها باید در جامعه ما فرهنگ شده و رسالت ما باید توسعه این فرهنگ باشد.

وی تاکید کرد: نسل آینده باید بداند امانت امروز کشور چطور به دستش رسیده و با چه خون‌ها و ایثارگری‌هایی ایران به  جایگاه امروز خود رسیده است. خدا را شاکریم که دشمنان ما را از فاسدترین افراد قرار داده و امروز خود این افراد دست به رسوا کردن همدیگر زده‌اند. قرار است یکی از این دو آدم فاسد که هر روز یکی دیگری را به فساد متهم می‌کند رییس جمهور کشوری شود که ادعای رهبری جهان را دارد و این تنها یک رسوایی بزرگ برای این کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش زیادی از بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های تابعه آن در استان‌ها از خانواده معظم شهدا و ایثارگران است، گفت: امروز حدود ۴۰  درصد از نیروهای این وزارتخانه را خانواده شهدا و ایثارگران تشکیل می‌دهند.

الفتی از دائمی شدن قانون جامع ایثارگران با پیگیری‌های بنیاد شهید خبر داد و اظهار کرد: کارگروهی به زودی تشکیل شده و اصلاحات لازم را در این قانون لحاظ می‌کند.

وی یادآور شد: همچنین بعد از ۲۷ سال قانونخدمات رسانی به رزمندگان در هیات دولت به تصویب رسیده و به زودی قوانین اجرایی آن به دستگاه‌ها ابلاغ می شود و امیدواریم تا آذرماه این ابلاغ صورت گیرد، هرچند که تاخیری چند ماهه در اجرای آن از سال گذشته تاکنون وجود دارد.

دکتر ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم گفت: علی رغم مصیبت‌هایی که جنگ با خود به همراه داشت این امر نفحه الهی بود که بسیاری از جان‌ها را زندگی حقیقی  و حیات واقعی بخشید. هشت سال دفاع مقدس تاثیر عظیمی در بیداری مردم داشت و در این بین در حالی که بسیاری مردم بصورت غیرمستقیم با آن درگیر بودند، جانبازان، شهدا و ایثارگران کسانی بودند که بصورت مستقیم درگیر جنگ بودند.

وی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس، ایثارگر واقعی در حقیقت کسی است که نفحه را درک کرد و مستقیم در این اتفاق حضور داشت. خوشخبتانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یکی از اداراتی است که این افتخار را دارد که بیشترین تعداد کارمندان آن در حدود ۵۵ درصد از میان ایثارگران و جانباران و فرزندان خانواده شهدا هستند.

زنگنه افزود: ما در دو سال گذشته ۲۶ نفر از خانواده شاهد و ایثارگران را در این اداره کل استخدام کردیم و این افتخاری برای ماست که اداره‌ای که متولی فرهنگ استان است بدنه آن از افرادی است که خانواده شهید و ایثارگر هستند.  
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین