Saturday 04 May 2024| ۰۶: ۰۶ - شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
خداوند را شاکریم که امروز اگر چه آن امام و روح بلند ایشان بین ما نیست اما هر زمان که به دیدار شخصیت بزرگوار آیت سید حسن خمینی می آییم بار دیگر امام راحل در این شخصیت متجلی می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : اندیشه فرهنگی امام خمینی(س) مبتنی بر ساخت انسان فرهنگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با آیت الله سید حسن خمینی در جمع خبرنگاران گفت:به همراه معاونان و مدیران فرهنگ برای تجدید میثاق و عهد با آرمان های امام راحل در حرم مطهر حضور پیدا کردیم.تا با مراد و مرشد هویت،اخلاق،انسانیت،شرافت،معرفت و همه زیبایی هایی که انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(س) آفرید بار دیگر پیمان یاری ببندیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان، دکتر سید رضا صالحی امیری در ادامه سخنانش گفت:خداوند را شاکریم که امروز اگر چه آن امام و روح بلند ایشان بین ما نیست اما هر زمان که به دیدار شخصیت بزرگوار آیت سید حسن خمینی می آییم بار دیگر امام راحل  در این شخصیت متجلی می شود.

وی افزود:آیت الله سید حسن خمینی از تبار امام خمینی(س) است و هویت،فرهنگ و معنویت آن امام راحل را در وجود دارد که این ویژگی ها نیز در جامعه ایران هنوز حیات دارد.خوشحالیم که راه و مسیر امام راحل را خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی دنبال می کند و مفتخریم در زیر چتر گفتمان دینی و فرهنگی رهبری و امام حیات فرهنگی داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه تصریح کرد:در صحیفه امام راحل به دنبال شناسایی مفاهیم کلیدی و فرهنگی ایشان بودم و در نهایت به یک کلمه رسیدم،اندیشه فرهنگی امام راحل مبتنی بر ساخت انسان فرهنگی است.اگر انسان ها ساخته شوند جامعه نیز ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر بعد از چند دهه جامعه ایران مورد بررسی آسیب شناسی قرار گیرد درخواهیم یافت که مشکل اساسی جامعه ایران اخلاق است،بیان کرد:با توجه به این نظر نیاز حیات ایران بازگشت به مبانی اخلاقی است که امام خمینی(س) و رهبری تبیین کردند.

صالحی امیری ادامه داد:این مجموعه که سکاندار کشتی فرهنگ و ادب در ایران است تصمیم دارد با امام شهدا یکبار دیگر تجدید میثاق کند و عهد ببندد که جهت گیری حرکت فرهنگی این نظام فرهنگی در مسیر اندیشه های امام خمینی(س) تداوم خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین