Tuesday 30 April 2024| ۱۰: ۲۹ - سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س)؛
این برنامه ملی و مذهبی برای هم نوایی کودکان ایران با کودکان سوریه ، عراق و یمن برگزار می شود.
هم نوایی کودکان ایرانی با دختر سه ساله اباعبدالله الحسین(ع) در حرم مطهر امام خمینی(س)

مسئول سازمان بسیج مداحان واحد خواهران در دومین همایش بین المللی سه ساله های حسینی که در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد،گفت:هیات رزمندگان و سازمان بسیج مداحان این همایش را برای نهادینه سازی و فرهنگ سازی عاشورا برای کودکان هماهنگ کرده است.

گنجی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان گفت: این برنامه ملی و مذهبی برای هم نوایی کودکان ایران با  کودکان سوریه ، عراق و یمن برگزار می شود.

وی در ادامه افزود:برپایی چنین مراسم هایی باعث می شود تا کودکان با حادثه عاشورا بیشتر آشنا شوند و استکبار ستیزی را فرا گیرند. سازمان بهزیستی، سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج جامعه زنان سپاه سیدالشهدا، شهرداری تهران و حرم مطهر دست اندکاران اصلی برپایی این همایش بودند .

گنجی تصریح کرد: 20 هزار کودک از کودکستان،مهدهای کودک و مهد قرآن سراسر تهران در این همایش شرکت کردند همچنین کنار این برنامه، خیمه های معرفتی فعال هستند و روحانیون و کارشناسان حوزه کودک فعالیت می کنند تا بتوانند ارتباط کودکان را با برنامه دینی فراهم کنند.

لازم به ذکر است،این کودکان از منطقه شهرری پاکدشت ورامین در حرم مطهر امام راحل گرد آمدند تا یاد وخاطره حضرت رقیه (س) را زنده نگه دارند.همچنین امروز به مناسبت شهادت دختر سه ساله امام حسین(ع) در استان تهران شاهد 70 نقطه از این همایش هستیم که همایش متمرکز در حرم مطهر امام راحل در حال برگزاری است .

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین