Friday 26 April 2024| ۲۰: ۱۴ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
اگر چنانچه امریکا، شاه مخلوع این دشمن شماره یک ملت عزیز ما را به ایران تحویل دهد و دست از جاسوسی بر ضد نهضت ما بردارد، راه مذاکره در موضوع بعضی از روابطی که به نفع ملت است باز می‌باشد.
دلایل رد ملاقات امام خمینی(س) با نمایندگان اعزامی جیمی کارتر در سال 1358

16 آبان 1358 روزی است که امام خمینی(س) ملاقات با نمایندگان اعزامی جیمی کارتر،رئیس جمهور آمریکا را نپذیرفت و این دیدار چون از جانب ایشان مورد تایید واقع نشده بود آن را رد کرد.

رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران از قم پیامی را خطاب به شورای انقلاب اسلامی و مسئولان دولتی مبنی بر علل رد این ملاقات اعلام داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان،متن پیام امام راحل به شرح زیر است:

از قرار اطلاع نمایندگان ویژه کارتر در راه ایران هستند و تصمیم دارند به قم آمده و با اینجانب ملاقات نمایند.  لهذا لازم می‌دانم متذکر شوم دولت امریکا که با نگهداری شاه، اعلام مخالفت آشکار با ایران را نموده است و از طرفی دیگر آنطور که گفته شده است سفارت امریکا در ایران محل جاسوسی دشمنان ما علیه نهضت مقدس اسلامی است، لذا ملاقات با من به هیچ وجه برای نمایندگان ویژه ممکن نیست و علاوه بر این:

۱ - اعضای شورای انقلاب اسلامی به هیچ وجه نباید با آنان ملاقات نمایند.

۲ - هیچ یک از مقامات مسئول حق ملاقات با آنان را ندارند.

۳ - اگر چنانچه امریکا، شاه مخلوع - این دشمن شماره یک ملت عزیز ما - را به ایران تحویل دهد و دست از جاسوسی بر ضد نهضت ما بردارد، راه مذاکره در موضوع بعضی از روابطی که به نفع ملت است باز می‌باشد.

روح الله الموسوی الخمینی

منبع: صحیفه امام جلد ده ص503

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: