Monday 29 April 2024| ۱۰: ۳۱ - دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور:
آثار وجودی امام راحل را می توان به زبان های مختلف ادبی،شعر،تحلیل مسائل سیاسی و جامعه شناسی در کتاب های درسی دانشگاه ها و مدارس قرار داد.
نویسندگان و محققان باید با دستاوردها،آثار وجودی و سیاسی امام خمینی(س) بیشتر آشنا شوند

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به مناسبت بزرگداشت روز کتاب،کتابخوانی و کتابدار با حضور در حرم مطهر امام خمینی(س) گفت:حضرت امام خمینی(س) چند دسته آثار ارزشمند دارند. یک دسته آثار ایشان مربوط به آثار علمی،فقهی ودینی است. دسته دیگر آثار امام راحل مربوط به مبارزات،اعلامیه ها،بیانات،هدایت و رهبری انقلاب است.

علیرضا مختارپور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان افزود:یکی از دسته های آثار امام خمینی(س) آثار مکتوب نیست و آثار وجودی ایشان به شمار می رود که این نوع آثار امام راحل مردم را بیدار کرد و به استقلال و آزادی رساند.

وی تصریح کرد:آثار وجودی امام راحل را می توان به زبان های مختلف ادبی،شعر،تحلیل مسائل سیاسی و جامعه شناسی در کتاب های درسی دانشگاه ها و مدارس قرار داد.

مختاری در ادامه بیان کرد:یکی از راهکارهایی که در این حوزه کمک می کند تا آثار وجودی امام راحل پررنگ شود و پیام خود را به آحاد ملت برساندتوجه کردن به طبقه مولد فرهنگ و کتاب است.چنانچه طبقه نویسندگان و محققان را با دستاوردها،آثار مکتوب و سیاسی امام راحل بیشتر آشنا کنیم قطعا نویسندگان می توانند پیام رسان مناسبی برای اهداف امام راحل باشند.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور خاطر نشان کرد:راهکار دیگری که مد نظر است مجهز کردن کتابخانه های سراسر کشور به کتاب های متعدی درباره آثار وجودی امام که برای سنین مختلف قابل مطالعه و درک باشد.تا از این طریق نسبت به امام راحل شناخت کافی پیدا کنند.همچنین طبقه فرهنگی باید در تولیدات فرهنگی خود چنین راهکارهایی را به کار گیرد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین