Saturday 27 April 2024| ۰۱: ۳۷ - شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
حمیدرضا کفاش در حرم مطهر امام خمینی(س):
با توجه به اینکه اقدامات ارزنده ای در زمینه شناخت امام راحل صورت گرفته است اما هنوز نیاز است تا در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری صورت پذیرد.
آموزش و پرورش قدم های مثبتی در زمینه شناخت امام راحل به نسل جوان برداشته است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با حضور در حرم مطهر امام خمینی(س) به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت:آموزش و پرورش نسبت به معرفی ویژگی ها و آثار حضرت امام خمینی(س) کارهای بزرگ و ارزنده ای در حوزه برنامه درسی و فوق برنامه دانش آموزان مدارس کل کشور انجام داده است.

حمیدرضا کفاش در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان در ادامه گفت:در کتاب های درسی زندگینامه،ویژگی های انقلابی،نهضت امام راحل در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و سیره عملی و علمی ایشان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش قدم های مثبتی در زمینه شناخت امام راحل به نسل جوان برداشته است،تصریح کرد:در حوزه فوق برنامه نیز برگزاری یادواره ها،جشنواره ها و برنامه های جنبی در ارتباط با حضرت امام(س) نیز صورت گرفته است.

کفاش ضمن اعلام این موضوع که گروه های دانش آموزی از سوی آموزش و پرورش بزرگترین گروه هایی هستند که همیشه در همه مناسبت ها در حرم مطهر امام راحل حضور پیدا می کنند،بیان کرد:حضور گسترده جمعیت دانش آموزی در حرم مطهر وظیفه ای است که باعث می شود ارتباط نسل جوان با اندیشه های امام راحل مستحکم تر شود.

وی افزود:درباره شناخت همسر مکرمه امام راحل آموزش و پرورش برنامه هایی تحت عنوان همایش برگزار کرد و به تکثیر و چاپ آثار همسر امام خمینی(س) پرداخت و کتاب های شان را به عنوان یک بانوی بزرگ ایران اسلامی در سراسر کتابخانه های مدارس توزیع کرد.با توجه به اینکه اقدامات ارزنده ای در زمینه شناخت امام راحل صورت گرفته است اما هنوز نیاز است تا در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری صورت پذیرد.

کفاش با اشاره به اینکه مناسبت هایی مانند هفته کتاب،دهه فجر و هفته تربیت فرصت مناسبی است تا دانش آموزان در مسابقات کتابخوانی شرکت کنند،گفت:در این ایام سعی بر آن شده تا در مدارس بین دانش آموزان و فرهنگیان مسابقاتی با موضوع وصیت نامه و زندگینامه امام راحل برگزار شود.همچنین فرهنگیان بعد از گذراندن واحدی تحت عنوان وصیت نامه امام گواهی این دوره را دریافت می کنند.

معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود:جزو تکلیف خود می دانیم که فرمایشات ایشان را درباره کتاب و کتابخوانی در اختیار مربیان پرورشی قرار دهیم و بسیاری از مدارس با جملات گوهربار امام مزین شده است.امام راحل صاحب این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و احیاگر اسلام در منطقه به شمار می رود و نسبت به ایشان مدیون هستیم.اخیرا هم مقام معظم رهبری اشاره فرمودند،کتاب هفتاد جلدی مربوط به اسرار لانه جاسوسی تا پایان امسال در کتابخانه های مدارس وجود داشته باشد تا دانش آموزان نسبت به اسناد و عملکرد آمریکا در کشور آگاهی پیدا کنند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: