Saturday 20 April 2024| ۰۸: ۴۲ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بسیج را شاهکار حضرت امام و جاذبه قدرت روحی آن امام بزرگوار برای استفاده از توان مردمی در حل مشکلات کشور و انقلاب دانست.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بسیج را شاهکار حضرت امام و جاذبه قدرت روحی آن امام بزرگوار برای استفاده از توان مردمی در حل مشکلات کشور و انقلاب دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، آیت‌الله «سیدحسن عاملی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل بسیج را شاهکار حضرت امام و جاذبه قدرت روحی آن امام بزرگوار برای استفاده از توان مردمی در برطرف کردن مشکلات کشور و انقلاب دانست و گفت: دفاع مقدس یک نمونه و یک آغاز برای استفاده از توان مردمی برای دفع هجمه دشمنان کشور و انقلاب بود، بعد از آن نیز حضور ملت در کنار مشکلات به وجود آمده توأم با موفقیت بوده است.

عاملی پیشرفت‌های علمی کشور را نمونه‌ای دیگر از حرکت جوانان بسیجی کشور در عرصه علمی و فناوری در اوج محاصره تکنولوژی که بدترین محاصره است دانست و اقتصاد مقاومتی به‌عنوان نسخه منحصر عزت‌بخش فقط با حضور جهادی ملت در عرصه تولید در بخش صنعت و کشاورزی و صادرات مقدور خواهد بود و دولت موظّف به تأمین مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای این حضور حماسی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در باب فرهنگ نیز حضور مردم جهت اصلاحات فرهنگی و مقابله با هجمه‌های شدید فرهنگی را لازم دانست و تصریح کرد: مکارم اخلاقی و ارزش‌های دینی، اساس مدنیت و اعتلای فرهنگی است و قیام امام حسین(ع) طبق زیارت اربعین برای مقابله با عناصر ضد فرهنگی مثل جهالت بوده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان برخی مسئولان که گفته‌اند «دفتر اتحادیه اروپا به زودی در تهران تأسیس خواهد شد»، گفت: در فروردین سال 1393 کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا پیش‌نویس قطعنامه راهبردی اتحادیه اروپا در قبال ایران را تصویب کرده و اولین اقدام آن‌ها بر اساس این پیش‌نویس افتتاح دفتر مزبور در تهران است.

عاملی افزود: این‌گونه ارتباطات در جهان حاضر بسیار خوب است، اما به شرط این‌که طرف مقابل حسن نیت داشته باشد و نگوید حسن‌نیت، حسن نیت نمی‌آورد. 

امام جمعه اردبیل با بیان بندهای سند راهبردی اتحادیه اروپا در قبال ایران، آنرا سند مداخله‌جویانه و زیاده‌خواهانه دانست و گفت: روح سند راهبردی نشان می‌دهد اتحادیه اروپا، ایران را یکی از مستعمرات اروپایی می‌داند و برای دولت و ملت ما دستورالعمل صادر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: آن‌ها برای عادی‌سازی روابط شروطی گذاشته‌اند که با آن شروط دفتر مزبور، مصداق احیای لانه جاسوسی آمریکا به نام دفتر اتحادیه اروپا در تهران و نقض استقلال سیاسی و حاکمیت ملی است.

عاملی ادامه داد: وزارت خارجه در این خصوص اولاً باید روشنگری‌های لازم را انجام دهد، چون این سند به مثابه یک کاپیتولاسیون از نوع پیشرفته آن است، ثانیاً نباید در موضع انفعال قرار گیرد اگر بنابر مطالبه باشد ما باید مدعی باشیم. در برجام به همه تعهدات خود عمل کردیم، اما آقای «تخت‌روانچی» سفیر جدید ایران در لندن که عضو تیم مذاکره‌کننده بود می‌گوید «حساب‌های ایران مسدود است و قادر به جابجایی حتی دو پوند نیستیم».

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین