Friday 26 April 2024| ۱۶: ۰۸ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
قانون کار در خیلی از جاها مورد کم‌لطفی و بی‌مهری قرار گرفته است و این در حالی که قانون کار مترقی است و اگر هم نیاز به تغییر داشته باشد به نفع کارگران و منافع عمومی تصویب خواهد شد.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بیش از 110 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است که باید آن را پرداخت کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان ، علی‌اصغر یوسف‌نژاد عصر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز تصویب قانون کار با بیان اینکه قانون کار یادگار امام و تأکید مقام معظم رهبری و جزو آثار با برکت انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: باید با دید هوشمندانه و درست به این مسئله مهم نگاه کرد تا اجحافی در حق کارگران انجام نشود.

وی افزود: مجلس نسبت به مسائل کارگری و تولید به‌ صورت عام و قانون کار به‌صورت خاص دید مثبت دارد و تدبیر نمایندگان این است بهترین حالت در تصویب قوانین به‌ صورت طرح یا لایحه که از قبل وجود داشته اتفاق افتد که به نفع ما و منافع ملی و در جهت تحکیم مبانی اصلی حقوق کارگران باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس تصریح کرد: قانون کار قانون مترقی است که سال‌های سال حاکم بوده و بیش از 200 ماده دارد و در فصول 16گانه تنظیم شده است و حقوقی را برای کسانی که در تولید دخیل هستند اعم از کارگر، کارفرما و دولت تببین کرده است.

وی با بیان اینکه زمانی که قانون کار تصویب شد، اتفاقات خوبی برای پیشرفت اقتصادی و تحقق اندیشه‌ها و انگیزه‌ها رخ داد، اظهار کرد: وقتی در مجامع کارفرمایی و تولید شرکت داشتم، آنها یکی از مسائلی را که مانع تولید می‌دانستند قانون کار بود و این در حالی است که عواملی همچون سوءمدیریت، اختلاف دو شریک، مسائل فنی و قاچاق می‌تواند در تولید اثر‌گذار باشد و تنها بخش اندکی از آن مربوط به کارگر است که از طریق مجاری اداری تصمیم‌گیری در دولت قابل بررسی است.

یوسف‌نژاد افزود: قانون کار در خیلی از جاها مورد کم‌لطفی و بی‌مهری قرار گرفته است و این در حالی که قانون کار مترقی است و اگر هم نیاز به تغییر داشته باشد به نفع کارگران و منافع عمومی تصویب خواهد شد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با بیان اینکه صندوق تأمین اجتماعی بین‌النسلی و مربوط به کارگران است و باید از منافع آن استفاده کنند، اضافه کرد: طرح تجمیع بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت در کمیسیون تلفیق رأی نیاورد و با وجود اینکه خیلی‌ها سعی داشتند با لابی‌گری این قانون را تصویب کنند ولی این قانون به درستی تصویب نشد.

وی از نمایندگان بخش‌های کارگری خواست تا اطلاعات و مشکلات مربوط به جامعه کارگری را به نمایندگان گوش‌زد و آنان را نسبت به مسائل امور کارگری از نظر فکری مسلح کنند تا آنها بتوانند با آگاهی بیشتر، واقع‌بینانه و بر اساس مصلحت و منافع ملی رأی دهند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس ادامه داد: دولت بیش از 110 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است که باید آن را پرداخت کند و جزء مطالبات ما است چراکه که این صندوق برای تقویت بنیه اقتصادی بخش کارگری است و تقاضای ما این است که حمایت شود.

یوسف‌نژاد در پایان گفت: تشکل کارگری از محدود تشکل‌های صنفی شناسنامه‌دار و با هویت است که از اوایل انقلاب تا به امروز در مسیر حمایت از انقلاب و رهبری گام برداشته است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: