Monday 29 April 2024| ۰۴: ۰۷ - دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
با مذاکراتی که با میشل سبتون انجام دادیم، وی موافقت خود را با انتشار عکس‌هایش در قالب یک کتاب در ایران اعلام کرد.
کتاب مجموعه عکس‌های «میشل ستبون» عکاس فرانسوی از انقلاب اسلامی ایران منتشر خواهد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان، میشل ستبون یکی از عکاسان فعال خارجی در متن و بطن حوادث سال 57 بود که به خاطر عکس هایش از حضور امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتو شناخته می‌شود. مجموعه عکس‌های وی در قالب یک کتاب توسط انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس زیر چاپ قرار دارد.
سید محمد میرهاشمی، رئیس‌انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار کیهان اظهار داشت: میشل ستبون از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران حضور داشت و عکس‌های بسیار خوبی از نهضت اسلامی ثبت کرد. او در زمان تبعید حضرت امام در نوفل لوشاتو در آنجا حضور داشت و از رهبر کبیر انقلاب عکاسی کرد. وی همچنین در سفر بازگشت امام از فرانسه به ایران نیز همراه بود و از استقبال مردم از آن حضرت عکس‌هایی را خلق کرده بود. سبتون در جریان رویدادهای انقلاب و وقایع پس از آن نیز حضور داشت و تمام مراحل انقلاب را می‌توان در عکس‌های وی دید. به همین دلیل هم عکس‌های این عکاس، روایتی مستند و مستمر از سیر انقلاب و تثبیت نظام جمهوری اسلامی هستند.
وی افزود: با مذاکراتی که با میشل سبتون انجام دادیم، وی موافقت خود را با انتشار عکس‌هایش در قالب یک کتاب در ایران اعلام کرد.
رئیس‌انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس درباره زمان انتشار این کتاب نیز گفت: کتاب عکس‌های میشل سبتون از انقلاب اسلامی ایران هم اکنون در چاپخانه در حال چاپ است و در ماه جاری نیز صحافی خواهد شد. تلاش ما این است که کار رونمایی از این کتاب، قبل از دهه فجر انجام شود تا در ایام مبارک سالگرد پیروزی انقلاب، در دست مردم قرار گیرد.
میرهاشمی در پایان تصریح کرد: بدون تردید انقلاب اسلامی، یکی از مهم‌ترین مقاطع تاریخ ایران و اسلام محسوب می‌شود و به همین دلیل باید تلاش کرد تا مجموعه عکس‌های به جا مانده از این واقعه مهم تاریخی را ثبت و منتشر کرد. امیدواریم شرایطی فراهم شود تا عکس‌های سایر عکاسان دوران انقلاب نیز منتشر شود، چون این عکس‌ها، حرف‌های بسیاری را درباره تاریخ انقلاب در بر دارند.

منبع: كيهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین