Tuesday 07 May 2024| ۱۸: ۴۱ - سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
بسیجیان اولیه در زمانی که هنوز جنگ تحمیلی آغاز نشده در حقیقت انقلابیونی هستند که برای حفظ و حراست از انقلاب و آرمان‌های اسلام و امام خودشون را در همه عرصه‌ها نشان دادند.
برنامه "گفت و گوی سیاسی" با موضوع (بسیج انقلابی گری و تعمیق بصیرت دینی و سیاسی) با حضور حضور سردار سردار داوود غیاثی‌راد، فرمانده بسیج شمال غرب کشور روانه آنتن شبکه رادیو "گفتگو" شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان، سردار داوود غیاثی‌راد، فرمانده شمال غرب کشور گفت: انقلابیگری از نخستین پیام حضرت امام خمینی (ره) در تشکیل بسیج صادر می‌شود و خودش را متبلور و نمودار در فرهنگ بسیج می‌کند. بسیجیان اولیه در زمانی که هنوز جنگ تحمیلی آغاز نشده در حقیقت انقلابیونی هستند که برای حفظ و حراست از انقلاب و آرمان‌های اسلام و امام خودشون را در همه عرصه‌ها نشان دادند.

وی افزود: فرهنگ بسیج که امام خمینی(ره) ایجاد هم در بعد فرهنگی، سیاسی، حفاظت انقلاب در کودتاها، در بعد نظامی در تمام مساجد، اداره‌ها، روستاها و شهرها مشغول آموزش نظامی شدند. از همین طریق دو میلیون نفر آموزش نظامی دیدند که همین نیروها ذخیره‌ای برای جنگ تحمیلی شدند. 

فرمانده بسیج شمال غرب کشور ادامه داد: تقدیر و فرمان هوشیارانه حضرت امام خمینی(ره) برای تشکیل بسیج در راستای همین فرمایش مقام معظم رهبری است که بسیج شامل همه اقشار، موارد انقلاب می‌شود یعنی در بعد سیاسی، نظامی، فرهنگی و بین‌المللی در خارج از کشور و به ویژه در بعد حفظ انقلاب.

غیاثی راد اظهار کرد: مولود و دستاورد تدبیر حضرت امام خمینی (ره) فرهنگ بسیجی است که  اکنون یک مدیر خوب هسته‌ای می‌گوید من با فرهنگ بسیجی این کار را کردم و همین طور یک مدیر خوب صنایع و شرکت‌های موفق دولتی یا غیردولتی می‌گوید فرهنگ بسیجی بر سازمان و مدیریت من حاکم است و تولد این فرهنگ بسیجی ناشی از همین شمول عام داشتند و همه افراد جامعه را در برگرفتن است. 

وی افزود: شاید بتوان گفت هر کسی که قانون اساسی و جمهوری اسلامی را قبول دارد بر اساس مواردی از قانون سازمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به بسیج اشاره کرده و بسیجی عادی را شامل همه این اقشار می‌داند. از لحاظ آماری 25 میلیون نفر با کد ملی در این سازمان ثبت‌نام کردند و این تعداد یعنی اقشاری که علاقه‌مند به صیانت از انقلاب و نظام هستند.

منبع: رادیو "گفتگو" 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین