Friday 19 April 2024| ۰۳: ۴۱ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
شاید همایش‌ها و کنگره‌های مختلفی درباره شخصیت امام راحل(ره) برگزار شده باشد اما استان مرکزی چون سرزمین زادگاه ایشان بوده، مهد مراجع و فقاهت است، نزدیک مرکز فقاهت جهان اسلام قم حضور دارد و دارای ظرفیت‌های بالایی در مراکز علمی و دانشگاهی است باید به صورتی ویژه به معرفی شخصیت بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی بپردازد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی گفت: همایش بررسی ابعاد تقریب مذاهب اسلامی از منظر امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در اراک برگزار می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در ساختمان دکتر حسابی دانشگاه اراک برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز شاهد تحولات سریعی در دنیای اسلام و جهان امروز هستیم که با توجه به آنچه امروز جهان اسلام به آن مبتلا شده استفاده از اندیشه امام خمینی(ره) به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی امری غیرقابل انکار است.

وی افزود: بیشتر متفکران پایان قرن بیستم را پایان عصر معنویت تلقی می‌کردند، اما بعد از ظهور انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) نشریه تایمز نوشت خدا به زمین بازگشت زیرا انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) احیاگر اخلاق و دیانت بود و اسلام بعد از خون‌ریزی جنگ‌های جهانی نوید حیات تازه بشری بود.

دبیر علمی همایش بررسی ابعاد تقریب مذاهب اسلامی از منظر امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری با اشاره به تفکرات حضرت امام(ره) گفت: امام خمینی(ره) و تفکرات انقلابی ایشان صرفا سیاسی نیست  زیرا باگذشت زمان جریانات سیاسی به فراموشی سپرده می‌شوند ولی امام(ره) و اندیشه پاکش به سبب فرا زمینی بودن ماندگار مانده و نیاز است تا اندیشه بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی مجددا برای امروز مردم ایران و دنیا تفسیر شود.

ایمانی‌مقدم بیان کرد: شاید همایش‌ها و کنگره‌های مختلفی درباره شخصیت امام راحل(ره) برگزار شده باشد اما استان مرکزی چون سرزمین زادگاه ایشان بوده، مهد مراجع و فقاهت است، نزدیک مرکز فقاهت جهان اسلام قم حضور دارد و دارای ظرفیت‌های بالایی در مراکز علمی و دانشگاهی است باید به صورتی ویژه به معرفی شخصیت بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی بپردازد.

وی ادامه داد: اندیشکده امام خمینی(ره) دانشگاه اراک وابسته به نهاد رهبری در دانشگاه به طور رسمی کار خود را از سال گذشته آغاز کرد و جلساتی با استاندار مرکزی و نماینده ولی فقیه در استان و دیگر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در راستای کارهای اجرایی داشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی عنوان کرد: یکی از مصوبات این اندیشکده برگزاری سالانه همایش درباره شخصیت امام راحل(ره) بود و با توجه به شرایط جهان اسلام و ضرورت نیاز روزافزون به وحدت در دنیای اسلام به سبب تلاش دشمنان به منظور ایجاد تفرقه و جنگ در دنیای اسلام و حرکت نظام استبداد و استکبار علیه بیداری اسلامی، اولویت اصلی خود را بر مبنای وحدت شیعه و سنی قرار داده ایم و همایش بررسی ابعاد تقریب مذاهب اسلامی از منظر امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری را 29 آذرماه در دانشگاه اراک برگزار می‌کنیم.

ایمانی مقدم اظهار کرد: این مراسم با سخنرانی آیت‌نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در افتتاحیه آن آغاز می‌شود و با سخنرانی آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به پایان می‌رسد.

وی افزود: مراسم آغاز به کار همایش با پیام مراجع عظام تقلید همراه است و براساس برنامه ریزی و پیگیری در حال انجام به دنبال این هستیم که این همایش ملی را به همایشی بین‌المللی تبدیل کنیم.

منبع: تسنيم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین