Friday 26 April 2024| ۱۳: ۰۷ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
امام خمینی(ره) برخلاف بسیاری از انقلابیون قرن اخیر به حاکمیت قانون اعتقاد داشت که گواه این سخن، تصویب قانون اساسی در کمتر از یکسال از پیروزی انقلاب اسلامی است.
 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: برخورداری از رسانه های آزاد از حقوق فرهنگی مردم است و در صورتی که صدا و سیما افکار مردم را انتشار دهد مردم ما به بلوغ می رسند و نیاز نیست یواشکی ماهواره و بوق های بیگانه را تماشا کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان، محمود صادقی شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو با عنوان 'قانون حاکمیت و آزادی های سیاسی' در دانشگاه شیراز گزارش ها و نگاه یکسویه برخی رسانه ها را زمینه ساز گرایش مردم به شبکه های ماهواره ای دانست. 
وی در همین حال اظهار کرد: ‌همینجا برائت خودم را از بی بی سی بوق بیگانه اعلام می کنم زیرا خون پدر شهیدم اجازه نمی دهد سخنی بگویم که بی بی سی خوشش بیاید. 
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: یکی دیگر از حقوق های فرهنگی مردم حق استفاده از زبان های بومی و محلی در مطبوعات و رسانه ها است که دولت یازدهم اقدامات در این زمینه را از زبان کردی و آموزش ادبیات کردی در صدا و سیما و شبکه های محلی شروع کرده که اقدامی مثبت است. 
** وحدت در عین کثرت
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو گفت:‌ مراسم های ویژه این روز به پاس بزرگداشت سه شهید که خون آنها در اعتراض به بازگشایی سفارت بریتانیا در ایران در صحن دانشگاه به زمین ریخته شد برگزار می شود و به این شهدا سوگند یاد می کنم که دانشگاه را همواره عرصه آگاهی، شور وشعور و مسئولیت در قبال سرنوشت استعماری و در قبال رنج ها، دردها و مسایل و مشکلات ملت بدانم. 
نماینده تهران در مجلس افزود: ما باید با وجود اختلاف ها و تفاوت ها که خداوند عالم را نیز اینگونه آفریده است، تمام سرمایه های اجتماعی و انسانی خود را در مسیر پیشرفت کشور به خدمت گرفته و با وحدت و انسجام ، خواسته ها و آرمان های جامعه خودمان محقق کنیم. 
صادقی با بیان اینکه شعار ما حاکمیت قانون است اظهارداشت: در انتخابات اسفند سال 94 با انتظارات حداقلی و مشارکت حداکثری در انتخابات شرکت کردیم که در انتخابات پیش رو نیز باید این استراتژی برای بار دیگر توسط مردم اجرا شود. 
وی اضافه کرد: قانون به این معناست که همه امور دارای خط کشی مشخص، جامعه دارای نظم و روابط معینی تعریف شود که جاده حکومت باید دوطرفه و نه یک طرفه باشد. 
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: باید اختلاف آرا و سلیقه در جامعه وجود داشته باشد تا بتوانیم بهترین گزینه را در بین مسایل انتخاب کنیم و جامعه تک صدایی رشد و پیشرفتی ندارد. 
صادقی عنوان داشت: حاکمیت قانون در مقابل حاکمیت تمایلات فردی است که همواره یکی از آرمان های بشریت در گذشته بوده تا همه مردم یک ملاک و مسیر مشخص برای فعالیت داشته باشند. 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در حاکمیت قانون مفهوم حق در مقابل تکلیف است که نیاز است حاکم ضمن تعریف حقوق برای خود، حقوقی نیز برای شهروندان تعریف کند و حاکم باید مردم را شهروند و نه رعیت خود بداند و اراده شهروندان در حاکمیت دخالت دارد. 
وی گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی کلمه شهروند به کار نرفته اما دو کلمه مردم و ملت به کار رفته است و این درحالی است که در قانون اساسی کشورمان قوانین متعددی در خصوص حقوق ملت در ابعاد مختلف و آزادی شهروندان آمده است. 
صادقی بیان کرد: امام راحل درباره حق حاکمیت ملت در بهشت زهرا صحبت کردند و امام خمینی(ره) برخلاف بسیاری از انقلابیون قرن اخیر به حاکمیت قانون اعتقاد داشت که گواه این سخن، تصویب قانون اساسی در کمتر از یکسال از پیروزی انقلاب اسلامی است. 
او با اشاره به تقدیم لایحه قانون احزاب در سال 62 به مجلس وقت اظهار داشت: در آن زمان لایحه ای مربوط به قانون احزاب به مجلس تقدیم شد که آن لایحه هم اینک قانون شده است. 
نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: در آن لایحه پیش بینی راهپیمایی شده بود که هرگونه راهپیمایی باید از وزارت کشور مجوز داشته باشند که شورای نگهبان این لایحه را بر خلاف اصل 27 قانون اساسی دانسته و آن را تایید نکرده و برگشت داده بود. 
وی ادامه داد: آن لایحه در همان سال پس از مدتی دوباره به مجلس آمد و با اصرار و پس از 10 روز سکوت خود به خود تصویب شد و شرطی که در قانون احزاب برای اجازه برای راهپیمایی آمده است، تایید شورای نگهبان را ندارد و به خلاف قانون اساسی است. 
** لزوم اعتمادسازی برای فعالان اقتصادی 
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: در دنیای غرب و اروپا نسخه هایی برای تاب آوری اقتصاد نوشته شده که تاب آوری اقتصادی مولفه هایی دارد که در سیاست های اقتصاد مقاومتی در قالب اصول 24 گانه ابلاغ شده است. 
او با بیان اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش برای اقتصاد کشور دانسته اند، افزود: در اقتصاد مقاومتی سالم سازی اقتصاد و مبادلات پولی و بانکی آمده است که همچنین در این مقوله بی طرفی دادگاه و استقلال وکیل، از مولفه های اقتصاد مقاومتی است. 
صادقی بیان کرد: این بی طرفی بدان معناست که فعالان اقتصادی بدانند در شرایط برابر به دادگاه می روند و سفارش ها در دادگاه آنها اثری ندارد که این مهم موجب اطمینان برای فعالیت اقتصادی می شود و اگر فعال اقتصادی بداند در مقابل بی عدالتی قضایی قرار دارد سرمایه خود را به گردش نمی اندازد. 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: این موضوع در بخش سرمایه گذاری خارجی نیز همین گونه است زیرا سرمایه گذار خارجی بازار هدف خود و امور قضایی کشور مورد نظر را بررسی می کند. 
** تلاش های موفق دولت در عرصه اقتصاد
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوج گرفتن نرخ تورم در دولت دهم گفت: با شعار نمی توان حرف زد بلکه باید آمار و شاخص ارائه کنیم، ادعا نداریم که دولت در رفع دغدغه های معیشت موفق بوده زیرا در دولت دهم کشور در پرتگاه بود و کشور در حال احیای اقتصادی است. 
او افزود: دولت تدبیرو امید با وجود این که در شرایط دشوار اقتصادی، مدیریت اجرایی کشور را برعهده گرفت، نگذاشته است تورم رشد کند و الان تورم تک نرخی شده و قول داده اند که این میزان را به پنج درصد برسانند که اگر فضای سرمایه گذاری خارجی و داخلی و حذف ویژه خواری ها در کشور فراهم شود شاهد رفع بیکاری خواهیم بود. 
** ضرورت شکایت از آمریکا
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برجام نیز گفت: برجام یک تعهد بین المللی چندجانبه مابین ایران و کشورهای 1+5 و در واقع هفت قدرت در جهان است که هفت طرف دارد که فرا ملیتی است و با نقض یک طرف تخلف صورت گرفته نه اینکه برجام نقض شده است. 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در برجام پیش بینی این موضوع شده بود و در خصوص قانون 10 ساله تحریم که نقض برجام عنوان می شود، باید از آمریکا شکایت و آن را مجبور به انجام تعهداتش کنیم. 
وی اظهارداشت: نقص این مورد بیان شده، ضمانت اجرایی دارد و تیم دیپلماتیک این موارد را پیش بینی کرده است که با تمهیدات لازم حق مان را از حلقوم آمریکا شیطان بزرگ می گیریم. 
** تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان 
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پس از جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ازتخلفات صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان مطلع شدیم و این که از سال 86 تخلفات در این صندوق شروع شده بوده و در دوره فعلی نیز ادامه داشته است. 
نماینده تهران در مجلس ادامه داد: من هیچ زمان حرفی درباره هشت هزار میلیارد ریال که مربوط به دوره قبل بوده، به زبان نیاوردم و مطبوعات و رسانه ها تیترهایی را به نقل از من زدند که من هیچ گاه این سخنان را نزده بودم اما سوء مدیریت و مدیریت فامیلی باعث بروز این فساد شده است. 
او عنوان داشت: در کمسیون آموزش مجلس رای به تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره گذاشته شد که رای مثبت گرفت و این موضوع تصویب شد و 15 نفر از اعضای این کمیسیون برای عضویت در هیات رئیسه گروه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان انتخاب شدند. 
صادقی افزود: در دستورجلسه یکشنبه مجلس شورای اسلامی موضوع هیات رئیسه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح می شود. 
نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در دوره سیاه دولت قبل علی مطهری را در مجلس کتک زدند و اما امروز وی نایب رئیس مجلس است و قدر مطهری در مجلس دانسته می شود. 
آیین گرامیداشت روز دانشجو با عنوان 'قانون حاکمیت و آزادی های سیاسی' را انجمن های فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز و انجمن وفاق و توسعه این دانشگاه برگزار کردند. 

منبع: ايرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: