Monday 06 May 2024| ۰۵: ۴۷ - دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
موضوع، موضوع دولت نیست و مربوط به نظام است و همه آحاد ملت در کنار حاکمیت از آموزه های انقلابی امام خمینی(ع) این را فرا گرفته اند که در قبال زورگویی تن به ذلت ندهند.
دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: همه مسئولین ایرانی متفقا بر این نظر هستند که تمدید تحریم ها توسط آمریکا نقض برجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران که از صبح امروز در سالن اجلاس برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که وضعیت کنونی ما بعد از تصویب قانون تمدید تحریم ها علیه ایران توسط آمریکا خواهد بود، اظهار داشت: دست مجریان جمهوری اسلامی ایران در ابعاد سیاسی، فنی و رسانه ای باز است که بتوانند با وضعیت تصمیم گیری اجرایی طرف مقابل اقدامات لازم را عملیاتی کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که پس از جلسه چهارشنبه گذشته شورای عالی امنیت واکنش دولت نسبت به تصمیم گیری اتخاذ شده چه خواهد بود، افزود: موضوع، موضوع دولت نیست و مربوط به نظام است و همه آحاد ملت در کنار حاکمیت از آموزه های انقلابی امام خمینی(ع) این را فرا گرفته اند که در قبال زورگویی تن به ذلت ندهند.

شمخانی گفت: مذاکره ای به نام برجام انجام شد که در خلال آن مذاکرات طرف آمریکایی متعهد شد که نه تحریم جدیدی را علیه ما وضع کند و نه تحریمی را تمدید کند و این اقدام خلاف روح برجام و نص صریح آن است .

دبیر شورایعالی امنیت ملی تصریح کرد: همه مسئولین ایرانی متفقا بر این نظر هستند که تمدید تحریم ها توسط آمریکا نقض برجام است.

وی ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور آمریکا این قانون را امضا نکند و اجرایی شدن آن را متوقف کند.

شمخانی در پاسخ به این سئوال که نظر شما در رابطه با اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس علیه ایران خاطرنشان کرد: این قبیل اظهارات ناشی از نوعی ناپختگی سیاسی است و مایه شرمساری علیه آن فرد خواهد بود.

دبیر شورایعالی امنیت افزود: انگلستان زمانی که بریتانیای کبیر بود دربرابر مقاومت مردم منطقه مجبور به ترک منطقه شد امروز که دیگر طرد شده توسط اتحادیه اروپا است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین