Thursday 09 May 2024| ۰۴: ۱۸ - پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) جریان حاکم بر تاریخ معاصر جهان را تغییر داده و به همین دلیل دشمنان از این انقلاب احساس خطر می‌کنند.
 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) جریان حاکم بر تاریخ معاصر جهان را تغییر داد و دشمنان از این انقلاب احساس خطر می‌کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان، محمدرضا مخبر دزفولی در آیین اختتامیه همایش «قرآن، پیامبر اعظم (ص) و بسیج» ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: حرکت قرآنی در کشور دامنه، گسترش و عمق مناسب و خوبی پیدا کرده است.
وی در این مراسم در فرهنگسرای بهمن با ابراز خرسندی از ورود نهاد بسیج به فعالیت قرآنی، افزود: این نهاد مردمی در هر عرصه‌ای وارد شده توانسته منشأ تحول باشد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، گفت: تحقق این هدف بزرگ نیازمند تفکر و حرکت بسیجی است.
وی ادامه داد: استمرار و تداوم حرکت به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی منوط به تربیت نسل آینده بر اساس موازین قرآن است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی فعالیت‌های قرآنی بسیج ادامه داد: فعالیت مهدهای قرآنی و تربیت کودکان با قرآن از اقدامات مفید و الزامی است.
مخبر دزفولی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) جریان حاکم بر تاریخ معاصر جهان را تغییر داده و به همین دلیل دشمنان از این انقلاب احساس خطر می‌کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: همین دشمنی‌ها نشان می‌دهد انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن مستحکم و قدرتمند است.
وی افزود: کشور در همه عرصه‌های علمی پیشرفت‌های اعجاب‌انگیزی کرده این پیشرفت‌ها حاصل تمسک ملت ما به قرآن و عترت (ع) است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم استمرار حرکت بسیج، گفت: اگر جریان بسیج به حاشیه رود کشور آسیب خواهد دید، همان‌طور که در برخی از عرصه‌ها دیده است. حرکت بسیج یک حرکت انقلابی برآمده از عقلانیت است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به برخی فعالیت های قرآنی بسیج، ادامه داد: فعالیت مهدهای قرآنی می‌توان فرزندان ما و آینده‌سازان کشور را در مقابل همه هجمه‌ها بیمه کند. معارف قرآنی باید با روش درست و پیروی از سیره نبوی (ص) در جامعه گسترش یابد.
وی با اشاره به تصویب منشور توسعه قرآنی، افزود: خوشبختانه با تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی و اجرایی شدن این منشور حرکت قرآنی در کشور را تسریع و تسهیل شده است.
رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به لزوم زمینه‌سازی برای حضور بیشتر بسیج در فعالیت‌های قرآنی بر آمادگی این شورا در تصویب مقررات لازم در این زمینه تأکید کرد.
آئین اختتامیه همایش قرآن، پیامبر اعظم (ص) و بسیج و تجلیل از برگزیدگان طرح قرآنی الحافظون امروز با تجلیل از برگزیدگان قرآنی سپاه محمد رسول‌الله (ص) با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.
منبع: ايرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین