Monday 06 May 2024| ۱۰: ۲۱ - دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
پیشوای دینی ارامنه جهان :
پیام امام راحل در تمام جهان حائز اهمیت است و ایشان در راه ایجاد صلح و همکاری بین ادیان و تقرب و نزدیکی بین پیروان ادیان تلاش زیادی داشته و همیشه بر این ملب تاکید می کرد.
حضرت امام خمینی(س) در راه ایجاد صلح و همکاری بین ادیان نقش بسزایی داشت

پیشوای دینی ارامنه جهان با هیئت همراه صبح امروز پنج شنبه 25 آذر ماه با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به مقام شامخ امام خمینی(س) ادای احترام کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان،صبح امروز 25 آذر ماه جاثلیق آرام کشیشیان و هیئت همراه در سفری که به ایران داشتند به منظور ادای احترام به مقام والا و بلند مرتبه امام خمینی(س) در حرم مطهر ایشان حضور یافته و با نثار تاج گل،ادای احترام کردند.

رهبر ارامنه حوزه سیلیسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان گفت:امام خمینی(س) نقش حیاتی و ارزشمندی در به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی ایران داشت و با تمام وجود بر پیروزی انقلاب اسلامی تاکید داشت و این مسئله در نگاه ما بسیار حائز اهمیت است.

جاثلیق آرام کشیشیان در ادامه افزود:انقلابی که به رهبری حضرت امام خمینی(س) شکل گرفت به عنوان یک انقلاب معنوی و روحانی ارزیابی می شود که در جهان به اثبات رسید.

پیشوای دینی ارامنه جهان تصریح کرد:هر جامعه ای که بر اساس مواضع دینی و روحانیون به صورت معنوی شکل نگرفته باشد به عنوان یک جامعه بیمار به حساب می آید.خوشبختانه ارامنه ای که در این کشور زندگی می کنند در تمام شئون این کشور مشارکت دارند و هر گونه مساعدت و همکاری را برای شکوفایی این ممکلت دریغ نمی کنند.

وی بیان کرد:حضرت امام خمینی(س) اهمیت خاصی برای گفت و گوی بین ادیان و همکاری بین ادیان جهان قائل بود.در سال های اخیر کلیسای ما همکاری نزدیکی با پیروان ادیان مختلف به خصوص شیعیان داشته است.

آرام کشیشیان افزود:پیام امام راحل در تمام جهان حائز اهمیت است و ایشان در راه ایجاد صلح و همکاری بین ادیان و تقرب و نزدیکی بین پیروان ادیان تلاش زیادی داشته و همیشه بر این ملب تاکید می کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:امام خمینی(س) در این مرقد مطهر نخفته است بلکه پیام شان در همه جهان در بین مردم جاری و زنده است.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین