Friday 26 April 2024| ۱۳: ۵۰ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
آیت الله نورمفیدی :
متأسفانه جامعه امروز ما به تهمت و دروغ گرفتار شده است و به راحتی با آبروی یک شخص مسلمان بازی می‎شود تهمت از دروغ بدتر است.
امام جمعه گرگان با اشاره به آزادسازی حلب در سوریه گفت: این امر نشان داد که سوریه توان دارد دشمن را از کشور بیرون کند. حلب مرکز اقتصادی سوریه است و آزادسازی آن بسیار موثر و امیدوارکننده بود و ان‌شاا... بقیه سوریه هم آزاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان به برگزاری اجلاسیه ملی 4000 شهید گلستان اشاره کرد و گفت: هفته گذشته از 4000 شهید گلستان و خانواده آن‌ها در مجالس و جلساتی متعدد که در کشور بی‌نظیر بود، تجلیل شد.

وی افزود: لازم می‌دانم از افرادی که در تجلیل شهدا شرکت کردند، خصوصاً خانواده شهدا و ستاد این برنامه تشکر کنم هم‌چنین از مهمانانی که وقت گذاشتند و آمدند قدردانی داشته باشم.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: امروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و روز بسیار بزرگی است، امیدواریم بتوانیم امت خوبی برای پیامبر بزرگوار اسلام(ص) باشیم.

وی با بیان این‌که پیامبر(ص) یکی از اهداف بعثت خود را مسائل اخلاقی مطرح فرمودند و با تأکید هم بر آن اشاره کردند، گفت: این نشان می‌دهد مسائل اخلاقی نقش مهمی در دنیا و آخرت دارد و به ما می‌فهماند باید به مسائل اخلاقی اهمیت دهیم.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: این اخلاق است که می‌تواند جامعه را به ثبات برساند و کم‌توجهی به مسائل اخلاقی مشکلات مهمی برای زندگی دنیوی و اخروی انسان ایجاد می‌کند.

نورمفیدی در ادامه گفت: پیامبر(ص) بسیار از دروغ بدش می‌آمد و اگر کسی دروغ می‌گفت از چشم پیامبر می‌افتاد مگر این که توبه کند. متأسفانه امروز جامعه بسیار گرفتار دروغ، تهمت، افترا و ریختن آبروی دیگران شده است.

وی با بیان این‌که تهمت همان دروغ و بدتر از دروغ است، گفت: می‌گویند هیچ‌گاه زبان پیامبر بزرگ اسلام به بدگویی باز نشد اما چرا اخلاق ما به پیامبر نزدیک نمی‌شود درحالی که ما امت پیامبر هستیم و این یعنی پیرو او باشیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‎الله مفتح، عنوان کرد: 27 آذرماه مصادف با سالروز شهادت آیت‎الله مفتح است که به مسائل حوزوی و دانشگاهی مسلط بود و تحصیل‌کرده حوزوی و دانشگاه نیز بود.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: این روز به‌عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه مطرح است و از آن وحدت‌هایی است که به طور ویژه مورد تأکید رهبر انقلاب و مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

نورمفیدی ادامه داد: امام خمینی(ره) درباره آیت‎الله مفتح فرمودند که این شهید یک روحانی به‎روز و زمان‎شناس بود و جامعه امروز ما به چنین روحانیونی شدیداض نیاز دارد.

وی بیان کرد: متأسفانه جامعه امروز ما به تهمت و دروغ گرفتار شده است و به راحتی با آبروی یک شخص مسلمان بازی می‎شود تهمت از دروغ بدتر است.

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از خطبه‌های خود اظهار کرد: به چه مناسبت چندین سال کشور سوریه را ویران کردید؟ آیا به غیر از برآورده کردن خواسته‎های آمریکا چیز دیگری وسط بود؟.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: امروز در منطقه خاورمیانه دو گروه مقابل هم قرار گرفته است. یک طرف عربستان و ترکیه و  طرف  دیگر ایران و جبهه مقاومت است.

وی اظهار کرد: در میان این گروه‌ها، نظر ایران این است که منطقه را از آل‌سعود از خدا بی‌خبر خالی کند و عوامل آمریکا و انگلیس و دیگران را از منطقه بیرون اندازد.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: ایران در کنار جبهه مقاومت می خواهد سلطه‌گران، حاکمیتی در منطقه نداشته باشند. پیروزی حلب نشان داد جمهوری اسلامی و حاکمیت سوریه توان بیرون راندن دشمن را دارد و دشمن هم اگر حرفی می‌زند به خاطر این است که ضربه خورده‌اند.

نورمفیدی با بیان این‌که نقشه‌های پشت پرده این بود که سوریه را تجزیه کند، عنوان کرد: وزیر امور خارجه سابق آمریکا این طرح را قبلاً داد تا سوریه تجزیه شود.

وی افزود: آن‌ها می‌خواستند با روس‌ها کنار بیایند تا کردستان سوریه و بخش سنی‌نشین از سوریه جدا شود، اما وقتی حلب پیروز شد نشان داد آن‌ها نمی‌توانند به اهداف خود برسند و آنجا تفرقه ایجاد کنند.

امام جمعه گرگان به برجام و نقض آن توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا دنبال انحراف بود، اما قضیه برجام به دنیا فهماند ایران خطری برای دنیا نیست مگر این که کسی بخواهد خطری برای ما ایجاد کند.

نورمفیدی با بیان این‌که دشمنان می‎خواهند دوباره ایران‎هراسی را در دنیا ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: امروز بنیه دفاعی ما آنقدر قوی است که حتی اسرائیل هم به خود جرأت نمی دهد به ایران چپ نگاه کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: