Friday 26 April 2024| ۲۰: ۵۸ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه:
حجت‌الاسلام واعظ موسوی اظهار کرد: بقای تکفیر و وهابیت که با جنایت‌های خود حتی رحمی به شیعه و سنی ندارند زاییده حمایت‌های مستکبران است. اگر وحدت میان مسلمانان نهادینه شود ریشه تفکرات افراطی خشکانده خواهد شد و جهان اسلام در صلح و آرامش به سر می‌برند.
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیامبر اسلام (ص) پیام‌آور توحید، اخلاق، انسانیت و صلح در جهان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، جت‌الاسلام سیدمحمد واعظ‌ موسوی ، با گرامیداشت میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) و هفته وحدت و روز اخلاق و مهرورزی و همچنین روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری، اظهار کرد: دین اسلام جامع‌ترین دین تربیتی و انسانی است و پیامبر اسلام (ص) پیام‌آور توحید، اخلاق، انسانیت و صلح در جهان است.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه ادامه داد: میلاد رسول‌الله فرصتی برای یادآوری لزوم وحدت میان و همبستگی میان جهان اسلام است که امیدواریم امت اسلامی شناخت کامل نسبت به ضرورت و اهمیت وحدت پیدا کنند و جهان شاهد چنین وحدتی میان مسلمانان باشد.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که درباره سالروز میلاد پیامبر (ص) اختلاف نظر میان شیعه و سنی وجود دارد، چنین اختلاف نظری می‌توانست زمینه‌ساز تفرقه بیشتر باشد، اما امام خمینی (ره) با بینش و بصیرت خود چنین تهدیدی را به فرصت مبدل و هفته وحدت را برای همبستگی بیشتر میان شیعیان و اهل تسنن نامگذاری کرد.

حجت‌الاسلام واعظ موسوی اظهار کرد: اختلاف میان امت اسلام، بزرگترین تهدیدی است که جوامع اسلامی را گرفتار کرده، چون وجود اختلاف و تفرقه، زمینه حضور و سوءاستفاده دشمنان را به راحتی فراهم می آورد. مسلمانان جهان، مشترکات زیادی دارند که با تکیه بر آن‌ها می‌توانند به‌طور مسالمت‌آمیز و به دور از تفرقه و جدل با هم زندگی کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) همواره بر مکارم اخلاق و محبت بر زیردستان و دوری از جهالت و خشونت تاکید داشتند؛ اما جریان‌های افراطی و انحرافی که خود دست‌نشانده‌های استکبار جهانی هستند، درصدد خشونت و خدشه زدن به دین مبین اسلام هستند.

وی بیان کرد: اگر جهان اسلام، اختلاف ها را کنار بزند، آرامش حکم‌فرما می‌شود و دشمنان با دیدن چنین وحدتی، از خواسته‌های نامشروع خود در چپاول‌گری به دلیل هراس و بیم از انسجام مسلمین دست می‌کشند.

حجت‌الاسلام واعظ موسوی اظهار کرد: بقای تکفیر و وهابیت که با جنایت‌های خود حتی رحمی به شیعه و سنی ندارند زاییده حمایت‌های مستکبران است. اگر وحدت میان مسلمانان نهادینه شود ریشه تفکرات افراطی خشکانده خواهد شد و جهان اسلام در صلح و آرامش به سر می‌برند.

او افزود: رسالت نبی اکرم (ص) رساندن بشریت به سعادت است، ایشان با صلح‌اندیشی و مکارم اخلاق در جهت هدایتگری گام برداشتند و وظیفه سنگینی را برعهده یکایک مسلمین در ایجاد امت واحده نهادند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: