Friday 26 April 2024| ۲۱: ۴۷ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
در حرم مطهر صورت گرفت؛
این توریست ها افراد تحصیل کرده و اساتید دانشگاهی آمریکا هستند که در بازدید از مکان های تاریخی و زیارتی ایران علاقه مند به بازدید از حرم مطهر امام راحل نیز بودند.
ادای احترام اساتید دانشگاه آمریکا به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران

توریست های آمریکایی که برای آشنا شدن با فرهنگ کشور به ایران سفر کرده بودند با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به مقام شامخ امام خمینی(س) ادای احترام کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان،سرپرست تیم توریست های آمریکایی گفت:این توریست ها افراد تحصیل کرده و اساتید دانشگاهی آمریکا هستند که در بازدید از مکان های تاریخی و زیارتی ایران علاقه مند به بازدید از حرم مطهر امام راحل نیز بودند.

وی به خبرنگار آستان گفت:این توریست ها علاقه زیادی داشتند  قبل از پایان سفر به حرم مطهر امام راحل بیایند و از نزدیک این بارگاه را مشاهده کنند. همچنین تمایل داشتند درباره دین اسلام به خصوص شیعیان آگاهی لازم را بدست بیاورند.در حرم مطهر در برای توریست های آمریکایی در خصوص مسائلی چون دین اسلام و امامان(ع) توضیحاتی ارائه شد و آنها نیز استقبال کردند.

وی در ادامه بیان کرد:با توجه به مشکلاتی که امروز در جامعه غرب داریم عدم شناخت از جامعه ایران سبب می شود تا آگاهی لازم به ملت ها داده نشود ولی توریست های آمریکایی با مشاهده عینی از جامعه ایران دیدگاه مثبت و مناسبی از ایران بدست آوردند که این مهم در انتقال فرهنگ دیرینه ایران نیز نقش دارد.

وی تصریح کرد:اتفاقاتی که در دنیای امروز رخ می دهد و به نام دین اسلام است باعث می شود تا نسبت به مسلمانان نگاه دیگری وجود داشته باشد از این رو وظیفه خود می دانم شناخت و آگاهی توریست هایی که به ایران سفر می کنند را بالا ببرم تا آنها بدانند که مسلمانان با اعمال خشونت آمیز و ضد انسانی مخالف هستند.

سرپرست تیم توریست های آمریکایی خاطر نشان کرد:توریست های آمریکایی عنوان داشتند که مردم ایران اساسا مهمان نواز و مهمان پذیر هستند و هیچ خشونتی بین ملت ایران دیده نمی شود.آگاهی زیادی از وضعیت سیاسی و اجتماعی ایران بدست آوردند و درباره گفته ها و بیانات مقام معظم رهبری ،مسئولان و امام شهدا توضیحاتی ارائه شد که آگاهی شان نسبت به جامعه مستقل ایران افزایش یافت.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: