Friday 26 April 2024| ۲۰: ۵۴ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
زائر اهل قم در حرم مطهر:
بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با انقلاب اسلامی،اسلام ناب محمدی(ص) را گسترش داد.
انقلاب اسلامی الگویی شد برای تمام جهانیان است که نتیجه اش بیداری اسلامی است

روحانی اهل قم در زیارت حرم مطهر امام خمینی(س) گفت:بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با انقلاب اسلامی،اسلام ناب محمدی(ص) را گسترش داد.

سید محمد علی شریفی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان،افزود:امام خمینی(س) از سلاله پاک حضرت محمد(ص) بود و ایشان توانست اسلام را سراسر جهان عرضه بدارد.انقلاب اسلامی ایران سمبل و الگویی شد برای تمام جهانیان و نتیجه اش بیداری های اسلامی است که در کشورهایی مانند لیبی،مصر،یمن،سوریه،بحرین و فلسطین شاهد هستم که در سراسر جهان این بیداری انتشار یافته است.

این روحانی در ادامه تصریح کرد:شخصیت امام راحل به قدری بزرگ است که نمی توان در یک جمله آن را خلاصه کرد قبل از اینکه درس طلبگی  بخوانم تصور می کردم امام خمینی(س) فقط در مسائل سیاسی بینش قوی داشتند وقتی وارد حوزه علمیه شدمو به آثار پژوهشی،علمی و سیاسی امام راحل رجوع کردم متوجه شدم ایشان از همه حیث دارای بینش قوی بوده و دید عارفانه ای دارند.

وی بیان کرد:امام خمینی(س) یک فرد عارف و ملکوتی بودند که به مسائل زندگی،حکومتی و حتی در مسائل شخصی شان نیز عارفانه فکر می کرد و نگاه شان به حکومت ،یک حکومت و جامعه الهی است که در آن عدل در اولویت است.ایشان نسبت به همه مسائل دید بالا و والایی داشتند و در حقیقت یک عارف عرفانی بود.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: