Friday 10 May 2024| ۱۲: ۵۴ - جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
رییس سازمان نهضت سواد آموزی در حرم مطهر گفت:
: خداوند را شاکریم به میمنت هفتمین روز از دی ماه هر سال که مصادف با فرمان تاریخی امام راحل است در این فضای ملکوتی توفیق حضور پیدا کردیم.


تجدید عهد با امام و شهدا مسئولیت شرعی و دینی است


رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی(س) در سال 58 در تجدید میثاق کارکنان این سازمان گفت: خداوند را شاکریم به میمنت هفتمین روز از دی ماه هر سال که مصادف با فرمان تاریخی امام راحل است در این فضای ملکوتی توفیق حضور پیدا کردیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان،علی باقرزاده در حرم مطهر امام راحل افزود:حضور در این فضای دل های ما را آماده دریافت معارف و خدمت رسانی بیشتر می کند.

وی تصریح کرد: خدمت گزارانی که از ابتدای تاسیس و شکل گیری این جریان مهم فرهنگی افتخار داشتند در این مجموعه منشا خدمت باشند می دانند و بارها آن را لمس کردند که عهد و پیمان شان با امام راحل این بود که پیام ایشان را تا نهایت عمل برسانند.

رییس سازمان نهضت سواد آموزی در ادامه با اشاره به اینکه در طول این سال ها این مسیر سخت را با تمام مصائب پشت سر گذاشته اند،افزود: به برکت انقلاب اسلامی و الطاف امام و رهبری این مسیر به درستی طی شده است و موفقیت هایی را برای کشور حاصل کردیم.

باقری با بیان این مطلب که مفهوم عهد و پیمان یعنی ایجاد یک قراردادو تعهد در مقابل فرد یا افراد و یا شخصیت های گرانقدری مانند امام راحل،بیان کرد:میثاق بستن با گروه،قوم،شخصیت و عالمانی مانند امام راحل به این معناست که عهد می بندیم کارها را به نتیجه مطلوب برسانیم.از این رو سعی کردیم گوش به فرمان امام خمینی(س) از همه فرصت ها بهره برداری کنیم برای باسواد کردن مردم ایران.با توجه به اینکه مسیر تربیت و تعلیم انسان ها سخت است اما در سختی است که عیار انسان در پایداری و پایبندی به عهدی که بسته است مشخص می شود.

به گفته باقرزاده،وفای به عهد یک اصول مسلم اجتماعی است که ملت ایران به آن نیز اعتقاد دارند و فطرتا همه انسان ها از عهدشکنی بیزار هستند.قداست و منزلت وفای به عهد در هیچ دینی خدشه نشده است و هر کجا این عمود خیمه جامعه که در وفای به عهد است خدشه دار شود ارکان آن جامعه متزلزل می شود.بنابراین نفس واقعی حضورمان با عنوان برنامه تجدید بیعت با امام،شهدا و رهبری یک مسئولیت شرعی و دینی است.

وی ادامه داد: ما در قبال این گونه مراسم ها و حضور در حرم مطهر مسئولیت پیدا می کنیم که آرمان های امام و شهدا را پاسداری کنیم.با توجه به اینکه جریان آموزش،یادگیری و تربیت تعطیلی ندارد ماموریت تربیت انسانها نیازمند آموزش مداوم و مستمر بوده که این ماموریت دائمی است.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین