Friday 26 April 2024| ۱۰: ۰۲ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
سخنان آیت الله صادق آملی لاریجانی در حرم مطهر؛
تلاش و جدیت همه مسئولان قوه قضاییه این است که در حد مقدورات و با توجه به قوانین آرمان های بلند امام راحل را منجر کنیم.
رئیس قوه قضائیه:تلاش مسئولان قوه قضائیه توجه به آرمان های بلند امام راحل است

آیت الله صادق آملی لاریجانی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تجدید پیمان با آرمان های امام راحل(س) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قوه قضاییه تمام توان خود را در این مسیر به فعلیت درآورده است افزود: برای احیای حقوق عامه مردم، تامین آزادی های مشروع آنان و رسیدگی جدی به دعاوی و تظلم خواهی مردم جدیت داریم. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، وی با بیان اینکه البته محدودیت هایی در رسیدگی به پرونده های وارده همواره وجود دارد افزود: تلاش و جدیت همه مسئولان قوه قضاییه این است که در حد مقدورات و با توجه به قوانین آرمان های بلند امام راحل را منجر کنیم. 

آملی لاریجانی گفت: خوشبختانه در سالهای متمادی پس از انقلاب اسلامی قوه قضاییه مسیر پرتکاملی داشته است و همه سعی بر این بوده است که رسیدگی ها در چارچوب قوانین مدون باشد و در این مسیر دلگرم به تلاش قضات و ارشادات و حمایت های رهبر معظم انقلاب و مردم بوده است. 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلابی بی بدیل و یکتا در دنیا بوده است افزود: اسلامیت و مردمی بودن شاخصه اصلی این انقلاب است که نظام قضایی نیز در پرتو این دو شاخصه اصلی تعریف می شود. 

آملی لاریجانی گفت: نظام اسلامی منادی عدالت و آزادی واقعی بشریت بوده است و از همین باب است که برای قوه قضاییه وظایف خطیری همچون احیای حقوق عامه، گسترش عدالت و آزادی های مشروع، حق نظارت بر دستگاه های اجرایی، رسیدگی به دعاوی مظلومان و تعقیب مجدانه مجرمان را تعریف کرده است. 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: