Friday 19 April 2024| ۲۲: ۵۳ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
در تجدید میثاق با آرمان های امام راحل؛
مدیران، کارکنان و جمعی از سواد آموزان نهضت سواد آموزی امروز چهارشنبه با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان های والای امام خمینی(س) تجدید میثاق کردند.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی :هفتم دی برای جامعه نهضت سواد آموزی یک روز تاریخی از سوی امام راحل است


 مدیران، کارکنان و جمعی از سواد آموزان نهضت سواد آموزی امروز چهارشنبه با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان های والای امام  خمینی(س) تجدید میثاق کردند.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان، این آیین با حضور علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، معاونان، مدیران و سواد آموزان شهر تهران و استان البرز همزمان با هفته سواد آموزی برگزار شد.

شرکت کنندگان در این آیین، ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی  گفت: هفتم دی برای جامعه نهضت سواد آموزی کشور یک روز تاریخی و تاریخ ساز است، روزی که امام راحل دستور فراگیر شدن آموزش برای همگان را صادر فرمودند.

علی باقرزاده افزود: امام خمینی(س) در شرایطی دستور تاسیس سازمان نهضت سواد آموزی را دادند که انقلاب قوام لازم را پیدا نکرده بود و بسیاری از ارکان نظام شکل نگرفته بود.

وی با بیان اینکه امام راحل اهمیت موضوع آموزش همگانی را هم ردیف سلامت و مسکن افراد جامعه می دانست، اظهار کرد: نگاه ارزشمندانه أمام راحل به آموزش همگانی برگرفته از آیات الهی و سیره نبی اکرم(ص) بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نگاه و توجه مترقی امام راحل در هم ردیف کردن آموزش همگانی در کنار سلامت و رفاه اجتماعی به قدری دارای ارزش بود که چند سال بعد از صدور فرمان امام خمینی(ره) دبیر یونسکو آموزش را هم ردیف با رفاه اجتماعی و سلامت اعلام کرد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی :هفتم دی برای جامعه نهضت سواد آموزی یک روز تاریخی از سوی امام راحل است


باقرزاده یادآور شد: امروز اهمیت موضوع آموزش همگانی بر همگان روشن شده است و لازمه توسعه پایدار هر کشوری در گرو تربیت نیروی انسانی باسواد و متعهد است.

وی با بیان اینکه سازمان نهضت سواد آموزی در حوزه ریشه کن کردن بی سوادی اقدامات خوبی انجام داده است، بیان کرد: ٧٠ هزار آموزش دهنده این سازمان در سراسر کشور بر اساس آخرین نتایج آمار نفوس و مسکن توانسته اند با آموزش یک میلیون و ٥٠٠ هزار نفر از افراد بی سواد نرخ بی سوادی در کشور را به حدود ٣ درصد کاهش دهند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین