Saturday 20 April 2024| ۰۷: ۴۵ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب ما است. بی شک همه موفقیت ها و پیروزی های ملت ایران در صحنه های داخل و خارج مرهون عظمت، شخصیت، دور اندیشی، شجاعت و مردمداری معمار و بنیانگذار جمهوری اسلامی است.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س): امام راحل بود که ما و انقلاب را نجات داد و تاریخ کشور را متحول کرد

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با تأکید بر اینکه همه موفقیت ها و پیروزی های ملت ایران مرهون معمار و بنیانگذار جمهوری اسلامی است، گفت: امام یک صائم واقعی بود و تنها در ماه رمضان خویشتنداری نمی کرد، بلکه در سایر ماه ها هم به آن عمل می کرد و در میدان صلاة هم یک انسان ذاکر بود. این ویژگی امام بود که ما و انقلاب را نجات داد و تاریخ کشور را متحول کرد.

به گزارش خبرنگار آستان حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در دیدار اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با سید حسن خمینی گفت: امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب ما است. بی شک همه موفقیت ها و پیروزی های ملت ایران در صحنه های داخل و خارج مرهون عظمت، شخصیت، دور اندیشی، شجاعت و مردمداری معمار و بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی افزود: امام از دو جنبه بزرگ و مهم و اساسی برخوردار بود. اولین جنبه خصوصیت های ذاتی امام مثل شجاعت، مردمداری، اخلاص، فقاهت و در یک کلام جامعیت تمام صفات انسانی بعد از معصومین (ع) است.

وی ادامه داد: جنبه دومی که به نظر من به این ایام مرتبط است جنبه استعانت جویی و استعانت مداری امام است که اگر در انسانی به بلوغ برسد و انسان روحیه استعانت جویی را در خود برجسته کند همه مشکلات مسیر او هموار می شود و این دردی است که جامعه بشریت و بسیاری از زمامداران جامعه بشریت به آن مبتلا هستند که وقتی جامه تشخصی را بر تن می کنند احساس می کنند به مدد و کمکی محتاج نیستند؛ در حالی که در مکتب انبیاء و خصوصا اسلام به این توجه داده شده که انسان ها در هر سطح و مدارجی به این نکته توجه کنند که نیازمند به مدد و کمک هستند.

انصاری اظهار داشت: خداوند در دو آیه به مسأله صبر اشاره می کند. مثال اتمّّ صبر، روزه است؛ روزه داری یعنی تمرین کردن برای اینکه انسان در مدار اعتدال الهی در همه ابعاد قرار بگیرد. مسأله مهمتر از صبر به معنای روزه این است که از نماز کمک بگیریم. نکته عجیب اینجا است که خداوند همه انسان ها را مکلف می کند که در روز حداقل 10 بار «ایاک نعبد و ایاک نستعین» بگویند.

وی تأکید کرد: این بعد دوم بود که از انقلاب سپر پولادینی ساخت که هیچ تیر و زهری بر آن کارساز نشود و همه توطئه ها در مقابل آن سر فرو بیاورند. امام یک صائم واقعی بود و تنها در ماه رمضان خویشتنداری نمی کرد، بلکه در سایر ماه ها هم به آن عمل می کرد و در میدان صلاة هم یک انسان ذاکر بود. این ویژگی امام بود که ما و انقلاب را نجات داد و تاریخ کشور را متحول کرد و امروز ما با سرفرازی می گوییم انقلاب ما چهل ساله شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین