Monday 29 April 2024| ۱۰: ۵۶ - دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

دبیر اجرایی چهارمین کنگره پیشرفت‌های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران، از تامین نیاز بیماران با بافت مصنوعی خبر داد.

به گزارش آستان به نقل از مهر  مهران صولتی هشجین، در حاشیه اختتامیه چهارمین کنگره پیشرفت های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران، گفت: تولید بافت استخوان، پوست، قلب و عروق و اعصاب، از جمله تولیداتی است که در جهان مدنظر قرار گرفته و ما در ایران در حوزه استخوان و پوست تا حدودی موفق بوده ایم و تلاش می‌کنیم در حوزه‌های دیگر نیز ورود کنیم تا بتوانیم نیاز بیمارانی که در تصادفات و یا بیماری خاصی دچار آسیب بافتی شده‌اند را جبران کنیم.

وی افزود: جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه مهندسی بافت با حضور اساتید و صاحب نظرات برجسته در این کنگره مطرح می‌شود و اشتراک بین زمینه‌های مهندسی و پزشکی از اهداف برگزاری این کنگره به شمار می‌رود.

صولتی هشجین با بیان اینکه مهندسی بافت یک حوزه بین رشته‌ای میان شاخه مهندسی، پزشکی و علوم پایه است، گفت: تلاش کرده‌ایم از طریق برگزاری این کنگره محققان و اساتید را گرد هم آوریم تا بتوانیم شاهد ورود هرچه بیشتر تحقیقات به بخش صنعت و بازار باشیم.

وی ادامه داد: مهندسی بافت یکی از رشته‌هایی است که طی یک دهه اخیر تاکنون تمرکز زیادی در دنیا ازجمله ایران بر روی آن شده است و درواقع توجه به آن نیاز بیمار، جراح و صنعت را تأمین می‌کند. این رشته در ایران جنبه تحقیقاتی آن به خوبی پیش رفته و در حال حاضر برخی از مؤسسات طلایه‌داران صنعت مهندسی بافت و تولید در این بخش شده‌اند که البته هنوز تا رسیدن به نقطه خیلی مطلوب فاصله خیلی زیادی داریم.

صولتی هشجین، تولید زخم‌پوش و قطعات مهندسی بافت در استخوان، فک، دهان، دندان و ارتوپدی را از جمله تولیدات تازه مهندسی بافت برشمرد و گفت: زنجیره تحقیق تا تولید در این رشته آغاز شده و در کنگره مهندسی بافت تلاش می‌کنیم که مخاطبین و بازار را با تولیدکنندگان آشنا سازیم.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره پیشرفت‌های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران، خاطرنشان کرد: تولید بافت استخوان، پوست، قلب و عروق و اعصاب، ازجمله تولیداتی است که در جهان مدنظر قرار گرفته و ما در ایران در حوزه استخوان و پوست تا حدودی موفق بوده و تلاش می‌کنیم در حوزه‌های دیگر نیز ورود کنیم تا بتوانیم نیاز بیمارانی که در تصادفات و یا بیماری خاصی دچار آسیب بافتی شده‌اند را جبران کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین