Saturday 27 April 2024| ۰۸: ۵۴ - شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
وی گفت: پیام امام فراتر از شرق بود و غرب را نیز در بر می گرفت، امام تنها مصلح شرق نبود، او مصلح غرب نیز بود، پیام امام برای همه دل ها بود.
یادگار امام: پیام امام راحل فراتر از شرق بود و غرب را نیز در بر می گرفت، امام تنها مصلح شرق نبود

آیت الله سید  حسن خمینی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست بررسی نامه امام(ره) به گورباچف طی سخنانی گفت: شوروی در جنگ جهانی دوم موفق خارج شده و در تمام جهان رگه های قدرت این کشور مشهود بود، اما همان زمان نیز ملت قهرمان افغانستان شوروی را در باتلاق خود نگاه داشته بود، در همین برهه زمانی هشدار امام در نامه به گورباچف به وی یادآور شد، که هرکس از خدا و معنویت جدا شود راه را گم می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س) یادگار امام مسیر کمونیست ها در دنیا را مورد اشاره قرار داد و افزود: کمونیست ها از زیر گوش آمریکا تا شرق به ویژه کره، چین، ویتنام و ... فراگیر شده بود و در دل نهضت فلسطین نیز ابتدا جریان های چپ پر رنگی وجود دارد و در بین جوانان غربی نیز طرفداران کمونیست وجود دارد، هر جای دنیا سر بزنید، کمونیست ها حضور دارند.

سید حسن خمینی اوج پیروزی کمونیست ها را در جنگ جهانی دوم دانست و گفت: شوروی فاتح برلین شد و در اغلب دنیا می شد، رگه های جریان کمونیستی را مشاهده کرد، اما امام(ره) بحرانی غیر از بحران مالکیت و غیر از بحران آزادی برای شوروی پیش بینی کرد، ایشان مشکل شوروی و کمونیست ها را ستیز با دین، معنویت و خدا دانستند.

وی گفت: امام عدالت خواهی و آزادیخواهی نهفته در انسان را نفی نمی کند؛ بلکه ایشان یادآور می شوند که همه این خواسته ها از خداوند سرچشمه می گیرد، پیوند انسان با خدا سبب آزادی خواهی و عدالت خواهی می شود.

یادگار امام  گفت: اما معتقد بودند، که چپ های شوروی به اسم عدالت سر از ظلم در آورد، توجه به کرامت انسان نکرده و علی رغم توجه به مباحث بیمه و بازنشستگی و حقوق زن ها، خدا را فراموش کردند، آن ها فراموش کردند، انسان معنویت و خدایی دارد و تنها مادی نیست.

تولیت حرم مطهر امام(ره) گفت: محور حرکت هیچ کدام از حرکت های انقلابی قبل از انقلاب اسلامی توجه به معنویت و خداوند نبود، حرکت انسان ها از درون ذات آن ها آغاز می شود، نامه امام به گورباچف نامه ای از جنس پیش بینی کسینجر و امثال او نیست و پیش بینی امام این است، که چون از خدا غافل شدید، ناچار از بر فروپاشی هستید.

آیت الله سید حسن خمینی گفت: نامه امام به گورباجف خیرخواهانه و پیشنهاد راه صحیح و نیز پیش بینی فروپاشی در صورت نرفتن از این مسیر بود، نکته سوم نامه امام(ره) نشان دادن راه به گورباچف بود و آن گفتگو بود، امام نگفت هرچه من می گویم بپذیر، تقاضا کرد، که اندیشمندان را بفرستند، تا گفتگو کنند.

تولیت حرم مطهر امام(ره) گفت: هرکس از راه خدا و معنویت جدا شود، راه به بیراهه می رود و راه بیراهه این است، که یا اساسا همه چیز تکان می خورد و یا بخشی بخش دیگر را به هم می زند، امام می خواستند، امپراطوری و جبهه شرق را به راه بیاورند، آن زمان می گفتند پیمان ورشو که شکست خورد و ورشو جدید نیز که علیه مردم ایران است، قطعا به شکست خواهد انجامید.

وی گفت: پیام امام فراتر از شرق بود و غرب را نیز در بر می گرفت، امام تنها مصلح شرق نبود، او مصلح غرب نیز بود، پیام امام برای همه دل ها بود.

منبع: روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(س)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: