Friday 19 April 2024| ۰۷: ۵۳ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
دومین روز جشنواره تئاتر روح الله؛
دومین روز از دوره دوم جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اصفهان برگزار شد.
به گزارش آستان  این روزها فضای هنری اصفهان تحت تاثیر برگزاری این جشنواره قرار گرفته و هنرمندان اصفهانی نه تنها در حوزه تئاتر بلکه در همه حوزه ها درگیر این جشنواره شده اند.

از دلایل از استقبال از این جشنواره می توان به این موضوع اشاره کرد که پیگیری این دوره جشنواره از پایان دوره نخست آن آغاز شده و کلاس‌ ها و کارگاه های متعددی که در این زمینه در طول یک سال گذشته در نگارستان امام خمینی(س) برپا شد، عاملی بود برای همراهی هنرمندان و علاقمندان به تئاتر در اصفهان که جو را برای برگزاری این جشنواره آماده کرد و بی شک می توان گفت اصفهان تشنه برگزاری این جشنواره بود.

روز دوم جشنواره در سالن اجتماعات نگارستان امام خمینی(س) و با برگزاری کارگاه انتقال تجربه خیابانی پیگیری شد، حضور سامان خلیلیان هنرمند برجسته کشور در این کارگاه موجب استقبال از این کارگاه شد؛ کارگاهی که در آن از پیشینه نمایش خیابانی در ایران گفته شد. بررسی وضعیت امروز تئاتر خیابانی در ایران و مقایسه آن با کشورهای اروپایی بخش دیگری بود که به هنرمندان جایگاه این هنر را در ایران یادآور شد. از دیگر مباحثی که در این کارگاه مطرح شد شیوه ساخت نمایش خیابانی و جایگاه احساس در این نوع نمایش بود؛ موضوعی که هنرمندان جوان را بسیار به خود مشغول می کند و سبب می شود تا راه خود را در نمایش خیابانی انتخاب کنند چیزی بود که طلب می کرد در جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله و در اصفهان که هنر با خون مردم آن اجین شده مورد توجه قرار گیرد.

نمایش خیابانی «61» اولین اکران روز دوم بود که بلافاصله پس از پایان کارگاه انتقال تجربه و در میدان فیض روبروی نگارستان امام خمینی(س) به نمایش درآمد. این نمایش که داستان مردمی است که عاشق انقلاب خود هستند و پس از گذشت سال ها و با وجود مشکلات اقتصادی از این انقلاب حمایت می کنند. استقبال از این نمایش چشمگیر بود و سبب شد تا جمعیتی قابل توجه گرد اجرا کنندگان این نمایش جمع شوند.

اولین اکران صحنه ای مانند روز گذشته در تالار هنر برپا شد، «در آغوش انفجار» اثر محسن فروغی در سالن کوچک به روی صحنه رفت که این نمایش نیز با استقبال روبرو شد، سپس در بخش خیابانی «شرح رنج و شطرنج» کاری از نجمه محرابی در محوطه تالار هنر اجرا شد.

سالن سوره میزبان نمایش «تحقیق» اثر محمد خواجه و علی اشتری بود و بلافاصله پس از اتمام این نمایش در خیابان آمادگاه و مقابل هتل عباسی شاهد اجرای نمایش خیابانی «خانم فرمانده» اثر علیرضا شمس بودیم. شمس که سال گذشته نیز توانسته بود چندین جایزه را بر گروه خود به ارمغان بیاورد امسال با استقبال در اکران نمایش خود روبرو شد.

نمایش خیابانی «تولدی دیگر» به کارگردانی سید پویا امامی و آدینه رحیم نژاد در میدان امام و روبروی عالی قاپو به نمایش درآمد و این نمایش نیز با استقبال مردم همراه شد.

آخرین نمایش شب دوم در تماشاخانه ماه به روی صحنه رفت که آن نیز با استقبال مردمی همراه بود.

دومین روز از جشنواره روح بیشتر از همه همراهی هنرمندان را به همراه داشت که نشان از خواست شهر اصفهان برای ادامه جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله در شهر اصفهان داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین